neděle 10. března 2019

Den 09, Can Tho 17 Km

Po snídani vyrážíme, na CCA 4 Km dlouhou cestu zpět po našich stopách do kakaového sadu. Vrata jsou sice otevřena, ale je stále cedulka "today closed" ... Vjedeme dovnitř, majitel sedí u stolku a omlouvá se, že mu je nějak šoufl, asi včera pařil na karaoke. Když mu  říkáme, že jsme tu byli už včera, slituje se a že nám vše ukáže, jen ať si projdeme sad sami. OK, krásná zahrada, spíš džungle, později se dovídáme, že tu je 2000 stromů - kakaovníků.Když se vrátíme, majitel už vypadá líp a je i veselejší. Představí se nám, je mu 70 a říkají mu mr. Bean (ano, trochu tak vypadá). Následuje podrobný popis pěstování, sklizně a zpracování kakaových bobů. Moc zajímavé, od teď už budeme mít ke kakau a čokoládě jiný vztah.Používají zde opravdu primitivní stroje ale je to eko frendly pěstování, bez chemie. Nejkvalitnější kakao. Ochutnáváme 100 procentní kakao s cukrem chutná skoro jako kafe a má prý i podobné účinky.

Vracíme se zpět do bambusáku, dáváme oběd (úžasná pečená ryba po Vietnamsku)

a odpoledne siesta v houpacích sítích (opravdu už jsme na nich závislí :-). Přesun do hotelu, kde jsme byli v loni se synem na motorkách a večer bude návštěva večerního trhu.

1. Zdar vám naši cestovatelé, už máte za sebou tu delší část cesty, jak vidno na mapě, na které denně sledujeme váš pohyb. Nyní začínáte také odpočívat. V tom kakaovém ráji to muselo být supr. Mějte se stále bezvadně!!! přejí rodičové

2. Zalezitost s majitelem kakaoveho sadu me pobavila :))). Tak hlavne, ze se vam podarilo tam nacpat!

3. Čerstvou 100% čokošku bych si tedy dal. :-)

Den 14, Phú Quoc, 19 Km

Ráno potmě dojíždíme do přístavu, naložení kol a motorek probíhá do zadní části lodi, je to super rychlý člun pro cca 500 pasažérů, nejrych...