středa 13. března 2019

Den 10, CanTho - Happy Homestay, 79 Km

Včerejší večer jsme si prošli večerní trhy plné neuvěřitelných slaných i sladkých dobrot

a po té korzovali krásně barevně nasvícenou promenádou. Opět nás přepadli studentíci, kteří si chtěli procvičit angličtinu. Měli své otázky připravené na papíru a postupně nám je pokládali.

Ráno výjezd z města byl opravdu hektický. Can Tho je největší město Mekong delty a je to znát. Ani po 15 km jsme nebyli venku. Předměstí bylo plné ošklivých průmyslových podniků, provoz velkých aut, špína a prach. Až po cca 20-ti km odbočujeme z hlavní silnice a je tu zpět naše Delta. Dnes je to kraj květin. Na trzích jich prodávají spousty různých druhů a i ve vzduchu to všude krásně voní. Polední rituál, oběd kde je nejvíc místňáků a pak 2 hoďky relax v kavárenské  síti.

V pozdním odpoledni rušná silnice u An Phú, bereme trajekt na ostrov Binh Phuoc Xuán, kde jsme také byli vloni se synem na motorkách. Ale u homestaye nikdo nikde, čekáme cca 3/4 hodiny, uvedený telefon nedostupný.. Už hledáme jiné ubytování když se najednou objeví známá tvář a omlouvá se. Večeře byla u rodinky famózní. Pečená ryba z Mekongu, sami ji balíme s různými ingrediencemi do závitků Ném a namáčíme v delikátní omáčce. Potom pečená kachnička.. Starají se o nás velmi pozorně, stálé nám nosí ovoce a nápoje. Další ráj ve Vietnamu.